About Me

My photo
Ema Faima Ahmad 24 Tahun Kakitangan UM + Pelajar UITM + Dealer Felinna Inchloss (Universiti Malaya,KL atau Manjung,Perak) Dealer Treenea (Universiti Malaya - Ema) (Manjung,Perak - Diba) Lain2 Produk Aurawhite, Maixara, Belvya,dan lain2. 0175213121-Ema 0132116780-Diba (SMS/Whatsapp)

Followers

Monday, January 17, 2011

PERJANJIAN MANUSIA DENGAN SYAITAN



haaaa.... mai cni dekat2 ckit..
nak cite tentang cite Khurafat nih..
ohhhhh sgt la seram tahu.
setiap babak seram 2, ak sempat la tutup mata.
so malam 2 bleh tido dengan lena la kan.
klu x, kompem terbayang2, terbawak2 dalam tido.
takut??
ye..... ak penakot ckit...
ckit je tau..

KHURAFAT - ialah kepercayaan karut atau tahyul yang diada-adakan berpandukan kepada perbuatan-perbuatan dan kejadian-kejadian alam yang berlaku.


Sinopsis Khurafat - Khurafat mengisahkan perjanjian terlarang dan salah satu bentuk penyelewengan dalam aqidah Islam diantara manusia dan syaitan, sesuatu yang amat ditegah dalam agama suci kita. Tapi manusia tanpa mengira akibat .. membelakangkan Allah, disokong dengan nafsu dendam serakah akhirnya hanyut dengan bisikan syaitan.
Kisah bermula dengan Johan, seorang pemuda yang bekerja sebagai Pembantu Hospital. Sudah berkahwin dan mempunyai seorang isteri bernama Aishah. Pasangan ini diawal perkahwinan hidup aman dan bahagia namun tanpa disangka trauma melanda dipertangahan jalan. Mereka sering diganggu oleh lembaga aneh. Bermacam-macam usaha telah dilakukan namun gangguan itu tetap berterusan. Ini amat menakutkan mereka lebih-lebih lagi Johan. Kehadiran seorang perempuan tua misteri … ditambah dengan munculnya bekas teman wanita Johan bernama Anna yang bersikap pelik dan menakutkan menambahkan lagi episod trauma pasangan ini…
Anna sentiasa menganggu Johan walaupun ketika Johan bersama Aishah. Ini menyebabkan Johan bertambah runsing. Tidak lama selepas itu Anna ditemui mati bunuh diri. Kematian Anna adalah kemuncaknya perkara-perkara aneh yang berlaku dalam hidup Johan. Bayangan Anna mula menganggu Johan mahupun Aishah. Hidup Johan semakin tertekan. Setelah diasak pelbagai kejadian aneh akhirnya barulah terungkap segala misteri. Johan akhirnya akur dengan kesilapan silamnya… perbuatan Khurafat yang diamalkan kini menuntut haknya dan Johan terpaksa membayarnya dengan harga yang amat tinggi.
Kesimpulannya Khurafat adalah satu amalan yang mengalih pergantungan manusia daripada Khalik (pencipta/Allah) kepada makhluk (yang dicipta). Di dalam Al-Quran terdapat beberapa ayat yang menyeru kepada pergantungan kepada Allah dan menolak kepercayaan terhadap yang selainnya bagi mendapat kebaikan dan menolak keburukan. Yang memberi segala kenikmatan dan keyakinan hanya Allah. KepadaNya seluruh makhluk bergantung.
Tajuk Filem:
Khurafat
Pengarah:
Syamsul Yusof
Penerbit:
Skop Production Sdn Bhd, Primeworks Studios Sdn Bhd
Dipawagam:
13 Januari 2011
Pelakon Khurafat:
Syamsul Yusof
Liyana Jasmay
Sabrina Ali
Md Eyzendy
Fauziah Nawi
Nur Huda binti Ismail
Mariani
Latiff Borgiba

`copy n paste from My Gosip.com`
Tarikh : 14 Januari 2010
Masa : 9.30 malam
Tempat : Big Cinema, Sitiawan



ak g tgk cite Khurafat ni dengan adek ak, DIBA.
sampai depan panggung, tengok sangat ramai la orang kan.
baru teringat, arini ari jumaat.
sok sabtu.
so navy cuti..
sangat la ramai mamat2 navy kat luar panggung 2.
ak pun suh la DIBA turun pegi tengok tiket dulu.
kang penat2 cari parking, tiket xde lak.
n DIBA kuar dari panggung dengan senyum nye n menunjukkan tiket.
ak drive la seorang diri cari parking..
naseb baek la x jauh sangat.
ak pegi kat DIBA n tengok tiket.
seat Q..
Q???? ak x penah lagi duk seat Q.

ak : weyh.. ni seat blah mane? depan ke??
diba : yup... (sambil sengih2)

masuk dalam hall 3.. naseb baik gelap lagi..so senang ckit nak cari seat

ak : haishhhh..jauh nye seat die...depan lagi ke???
diba : depan sekali!
ak : haaaa??? gile ke depan sekali.. ( tersadung n hampir terjatuh)
diba : 2 je yg tinggal..jalan leklok la..malu jek..
ak : (sambil cover2 malu.. ramai mat navy nih) x penah2 lagi ak duk seat depan sekali ni tau! - x puas ati nih..
diba : duduk jelah..ni je yang tinggal.
ak : sengal la ko..da tau seat depan je tinggal, x payah la beli.. macam xleh tengok hari laen. esok2 pun bleh pegi tengok la..aduyaiiii....
diba : ala...duduk jelah..
ak : redha jelahhhhhh......

tengok cite HANTU d seat DEPAN sekali.
memang sangat terbaek la kan...

** bukti duk depan sekali.. depan aku direct pintu KELUAR. HAHA

kesimpulannya, KHURAFAT adalah salah 1 cerita HANTU d MALAYSIA ni yang TERBAEK la..
jalan cerita ok. pelakon ok. hantu2 lg la ok..hantu ala2 joo-on.. merangkak2 bagai.. seram gile... TERBAEK!!

nota tangan : tengok bersama DIBA n her BF (syafiq) ... ak jd single sekejap.. hehe

2 comments:

sue said...

duduk depan sekali, jelas ke ema??
sye pnah duduk no 3 depan blah kiri...mmg xbest lansung...huhu...
tp tentang cite khurafat 2 mmg best...heheh=)
5 Stars..

jmput la tgk blog sue pulak ye..=)

http://suehazrie.blogspot.com/?zx=dd73638cbe20587e

^_^eMa^_^ said...

jelas x jelas la.. oke la.. sebab xde la kene mendongak sangat..
banyak tutup mata pun tgk khurafat nih..hehe..

Klik la. Comel ! Jom Oder !

Klik La Tabung Saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...