About Me

My photo
Ema Faima Ahmad 24 Tahun Kakitangan UM + Pelajar UITM + Dealer Felinna Inchloss (Universiti Malaya,KL atau Manjung,Perak) Dealer Treenea (Universiti Malaya - Ema) (Manjung,Perak - Diba) Lain2 Produk Aurawhite, Maixara, Belvya,dan lain2. 0175213121-Ema 0132116780-Diba (SMS/Whatsapp)

Followers

Saturday, February 19, 2011

SAKIT YANG MASIH SAKIT... UHHHHHUUUUU...

minggu 1 - demam + selsema + batuk
minggu 2 - selsema + batuk
minggu 3 - demam + selsema + batuk


aduuuhhhhh....
dah 2x pegi klinik..
ubat dah 2x habis..
tapi sakit masih kunjung tiba.
seperti tidak mahu keluar dari tubuh badanku ini..
dugaan mu Ya Allah..
betapa penting nya kesihatan yang sihat.
bile datang rase sakit, 
ape yang d rancang sume terpaksa d batalkan.

batuk yang non stop memang sangat membuakan aku tension.
rase seperti nak tercabut urat perut.
senak perut.
sakit dada.

uhukkkk..uhukkk..


selsema pun wat aku tension.
bile datang rase sebu debu tepu die..
makkkk aiiiiii.... memang bengang.
x kan nak maen hembus ikut suka jek.
g la hembus kat toilet..
tapi bunyi die macam mane nak sembunyi?? HAHA..
maluuuuu..
sluuuuupppppppppppppppppp... huuuufffffffffffffffffffffffffff............
buruk btul bunyikkk..
lantak la..

cecair. likat. pekat... yekkkkkkk.... HAHHAHAHAHA
janji aku boleh bernafas.. 
tisu pun sekotak boleh habis beberapa hari jek..



nak wat keje pun rase x bez. x selesa.
nak MC? ni yang aku lemah sikit..
dulu time keje lama, rajin je aku MC.
sekarang dah bertaubat kot.. HAHA
bukan x nak MC, tapi....rasenye kalau masih larat ke keje, x payah la nak MC.
lagipun aku malas nak pegi klinik panel.
rajin MC + rajin cuti = lambat la aku nak confirm nanti..
tapi.. x bermakna la lepas confirm aku rajin MC pulak.
keje kali ni aku nak perform 'the best' kot... 
kot la kannnnn..
takut hangat2 tahi ayah.. HAHA

HIKMAH DI SEBALIK MUSIBAH SAKIT

1. Mendidik dan menyucikan jiwa dari keburukan.
2. Mendapatkan kebahagiaan (pahala) tak terhingga di akhirat.

3. Allah dekat dengan orang sakit.

4. Sebagai ukuran kesabaran seorang hamba.

5. Dapat memurnikan tauhid dan medekatkan hati kepada Allah.

6. Memunculkan berbagai macam ibadah yang menyertainya.

7. Dapat mengikis sikap sombong, ujub dan besar kepala.

8. Memperkuat harapan kepada Allah.

9. Merupakan indikasi bahawa Allah menghendaki kebaikan.

10. Allah tetap menulis pahala kebaikan yang biasa dilakukan oleh orang yang sakit.

11. Sakit dapat menghantarkan ke manzilah (kedudukan) tertentu di Syurga.

12. Dengan sakit akan diketahui besarnya makna sihat.


13. Bagi seorang hamba (muslim) sakit merupakan rahmat bukan seksa.





nota tangan : semoga aku cepat sembuh.. aminnnnnn...

No comments:

Klik la. Comel ! Jom Oder !

Klik La Tabung Saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...