About Me

My photo
Ema Faima Ahmad 24 Tahun Kakitangan UM + Pelajar UITM + Dealer Felinna Inchloss (Universiti Malaya,KL atau Manjung,Perak) Dealer Treenea (Universiti Malaya - Ema) (Manjung,Perak - Diba) Lain2 Produk Aurawhite, Maixara, Belvya,dan lain2. 0175213121-Ema 0132116780-Diba (SMS/Whatsapp)

Followers

Wednesday, October 23, 2013

Sekadar berkata kata

Kata kata itu. walau hanya di taip di laman maya ini. ia tetap tajam. berdarah juga hati kalau dihiris hiris.
Ibu ibu saya mohonn. mohon jangan dimulakan umpatan itu. Jangannnn..

Tolong hentikan. tolong laaa.
Walau nama saya mungkin tidak ada dalam umpatan anda, tapi. saya turut rase hirisan itu. tetap merasai kesedihan di label pelbagai nama.

Kadang kadang aku kasihan dengan kau kau dan kau. kasihan sangat. kenapa perlu dimulakan perbualan dengan.. ehh kau tau takk si polan tuu dengan si polan nihh, itu ini itu inii. zzzzzzzzzzzzzzzzz

hoiiiiii kau sedar tak ape yang kau buat ini. Oh ibu mengandung... mulut, mata, hati kau perlu di jaga. tolong jaga. kasihani anak dalam kandungan itu. hentikan hentikannn..

Siapa kita untuk melabel seseorang dengan nama lain..
Siapa kita untuk menilai kebaikan atau kejahatan dia.
Siapa kita untuk mengangkat diri sendiri adalah terbaik.
Siapa kita untuk menilai ikhlaskah dia atau dia.
Ikhlaskah kita?

Siapa kita? Siapa kita?

Ragam manusia.

Aku tahu aku tidaklah sempurna. Tiada manusia pun yang sempurna bukan
Tapi aku cuba menjadi yang terbaik untuk diri aku sendiri. Bukan untuk kau kau atau kauu

Aku tahu aku tidak sebaik mane. Tapi aku cuba menjadi yang terbaik. Aku cuba. Aku berusaha.

Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga,
tapi kita hanya diberi 1 buah mulut.
Kerana mulut adalah senjata yang 
sangat tajam, mulut bisa menyakiti,
bisa membunuh, bisa menggoda,
dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan.

Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin
tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya.

Sekadar berkata kata

Selamat Pagi. Selamat Hari Rabu :) 


Sunday, October 20, 2013

Mandikan keretaaa

Petang tadi terajin plakk kemas2 kereta. Kereta mmg bersepah. Buku2 bersepah2.. dgn paperbag gan stok treenea lagii.. dgn stok cadar lagii.. bonet x penah kosong laa.. tambah plak dgn kasut2.. haha. Ni la die kereta perempuan. Hihi.
Dh kemas2 kete, kite mandikan pulak die.. tapi bertuah sgt la nk mandikan sndri. Carwash 10 hengget la mandikann..
AJA tengah beratuq tunggu turn dan tuan puan die pun kebosanan menunggu.

Sebelah malamnyee pegi Pantai Remis amek kawan en.tunang. 

Hujann rahmat turun selebatnyeeee.. sekali lg la kereta d mandikann. Haha

Okbaiiiii...

Saturday, October 19, 2013

Makan makan orang mengidam

Haiii.. tadi pegi makan kat mcd baru. So kat manjung dh ade 2 mcd yg berdekatan.. manjung makin maju yawwww. Bile la aku nk dpt kje kat manjung ni. Apply macam2 dah. Mayb belum rezeki. Xpelah teruskan usaha. Chaiyokkkkk. Hihi
Pagi td seawal 7.30pg bergerak dr kl ke manjung. Tujuan? Antar si kenit honey dan ibunye balik manjung. Abg lan kojee. Ibu gan honey blk dr terengganu. Abg lan ambil dorg kat klia n trus anta ke rumahku. Honey tido umah bujang cik ema tauu.. hehe.

Friday, October 18, 2013

Makan Free di Opis. Tq tq tq :)

Assalammualaikum. Hari Jumaat yang bahagia. Bahagia sebab pagi2 bukak email ade lunch free. Hihi.

Alhamdulillah. Semoga murah rezeki kepada yang berkenaan. Terima kasih Dr.

Tuesday, October 15, 2013

Salam AidilAdha

Assalammualaikum. Salam AidilAdha. Selamat menyambut hari raya haji. Di pagi raya ni, sesudah subuh, aku sekeluarga bertolak ke kampung sebelah ayah di Bagan Datoh. Jalan clear sangat. Seronok memecutt.. sempat la smpai kg sebelum solat raya.

Dalam pukul 11.00pagi plak bergerak ke rumah mak andak yg x jauh dari umah atok. lepak2 sembang menyembang dah dekat pukul 1 tghari. Aku asyik la tgk jam. Risau lambat plak aku blk kl. Dah la mmg kompem2 akan jemm.

Dalam pukul 1 gerak la blk kg blah mak plak kat kg kota.  Biase la kalau blk kg mak. X boleh nye nk duduk sekejap. Kompem siap baring golek2 lena dlu br boleh balik.

Dalam pukul 4.30 br gerak balik ke kl. Dari sabak bernam jalan dh mula sesak. Kereta banyakk.. smpai sekinchan, jemm oooo. Panjang gilee.. kompem la jem smpai nk ke tol latar.

Dannnnnnnnn sangkaan ku benar belakaaa.. kesabaran la sgt duk dlm kete sog2 layan perasaan bosan.

Dekat pukul 8.00 malam baru la sampai ke kondo rakyat tersayang dgn selamatnya. Hehe


Alhamdulillah.


Thursday, October 10, 2013

Maaf memaafkan

Assalammualaikum & Selamat pagi. 
Alhamdulillah masih bernafas di pagi Khamis ini. Arini ialah Hari Gajiiii !! hehe
Muhasabah diri 




Hari2 duk mengata org, salah org nampak saje. Salah diri? Tutup mata jelah.. kot esok luse org 2 pergi selamanya, agak2 ape perasaan kite yg dh byk mengata die? Tak tenteram wooo.. lets mohon maaf dan memaafkan.


Selamat Hari Gaji. byeee. :) 

Wednesday, October 9, 2013

Ragam manusia

Harini.. detik nii.. setelah duduk bersembang dgn mereka, baru lah aku tahu duduk sebenar ceritanyaa.. Sebak rasenyeee ati ini. Tak sangka ade manusia sebegini.  Baik kawww2 punyee tapi jahat jugak kawww2.. Hmmm.. sedihnyeee lahaaiiiii.. kenapa la ada manusia sebegini...

Malas nak cerite panjang sebab semuanya adalah NEGATIF.





Maaf memaafkan adalah satu amalan yang sangat MULIA. :) 

Tuesday, October 8, 2013

DIY doorgift

Kenapa setelah sebulan lebih2 baru aku update pasal doorgift ni?? Sebabnyeee gambar2 baruu d masukkan dalam com nii.. nk hupdate pkai hp tapi xleh attach gambar plakk.. dunno y laaaa.. haihh. ciskekk betuii..

so benda jadi bertangguh2 sehingga la sebulan lebih2.. sebab nak jugak hupdate walaupun dah lambat ialahhhhhhhhhh... untuk suke2 jee.. untuk bacaan diri sndri d hari tua. ecehhh.. hahahahhaahahaha. kenangan wooooo.. mane nk ingt tiap detik kann.. blog ni laa tempat nk kembalikan balik ingatan niii.. kadang2 kalau aku bace blk post2 aku yg dlu2, aku gelak sorg2. kelakarrr pulakkk.. tp ia sweettttt. kahkahhh. ;p

Jom layan gambar dulu laa.. DIY doorgift.


gigih nak ikat reben2 nihh.. 200pcs. lameee nk nyiapkannyeee.. 


antara hasil rebennyee.. pink turqoise.


yang ni sticker. mula2 nak tempah tapi macam rugiii pulak kann.. so DIY jelahhh.. kertas sticker miza sponsor dari opis die. hehe. 



semasa kejadiann pembikinan pengisian isi perut doorgift. huahuaaa.




cupcake tempah dengan kak Ina Anrdelights. super sedap okee.. memang dah biase tempah kek gan kak ina. memang dah jatuh cinta dengan kek dieee.. yummyyyy.. 
*cupcake sponsor by my luvly abang Fahmi :) 



TQ nani dan ain datang tolong siapkan doorgift. muahhhhh...

HASILNYEEEEEEE ......................





TQ semuaaaa...

Klik la. Comel ! Jom Oder !

Klik La Tabung Saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...