About Me

My photo
Ema Faima Ahmad 24 Tahun Kakitangan UM + Pelajar UITM + Dealer Felinna Inchloss (Universiti Malaya,KL atau Manjung,Perak) Dealer Treenea (Universiti Malaya - Ema) (Manjung,Perak - Diba) Lain2 Produk Aurawhite, Maixara, Belvya,dan lain2. 0175213121-Ema 0132116780-Diba (SMS/Whatsapp)

Followers

Wednesday, October 23, 2013

Sekadar berkata kata

Kata kata itu. walau hanya di taip di laman maya ini. ia tetap tajam. berdarah juga hati kalau dihiris hiris.
Ibu ibu saya mohonn. mohon jangan dimulakan umpatan itu. Jangannnn..

Tolong hentikan. tolong laaa.
Walau nama saya mungkin tidak ada dalam umpatan anda, tapi. saya turut rase hirisan itu. tetap merasai kesedihan di label pelbagai nama.

Kadang kadang aku kasihan dengan kau kau dan kau. kasihan sangat. kenapa perlu dimulakan perbualan dengan.. ehh kau tau takk si polan tuu dengan si polan nihh, itu ini itu inii. zzzzzzzzzzzzzzzzz

hoiiiiii kau sedar tak ape yang kau buat ini. Oh ibu mengandung... mulut, mata, hati kau perlu di jaga. tolong jaga. kasihani anak dalam kandungan itu. hentikan hentikannn..

Siapa kita untuk melabel seseorang dengan nama lain..
Siapa kita untuk menilai kebaikan atau kejahatan dia.
Siapa kita untuk mengangkat diri sendiri adalah terbaik.
Siapa kita untuk menilai ikhlaskah dia atau dia.
Ikhlaskah kita?

Siapa kita? Siapa kita?

Ragam manusia.

Aku tahu aku tidaklah sempurna. Tiada manusia pun yang sempurna bukan
Tapi aku cuba menjadi yang terbaik untuk diri aku sendiri. Bukan untuk kau kau atau kauu

Aku tahu aku tidak sebaik mane. Tapi aku cuba menjadi yang terbaik. Aku cuba. Aku berusaha.

Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga,
tapi kita hanya diberi 1 buah mulut.
Kerana mulut adalah senjata yang 
sangat tajam, mulut bisa menyakiti,
bisa membunuh, bisa menggoda,
dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan.

Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin
tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya.

Sekadar berkata kata

Selamat Pagi. Selamat Hari Rabu :) 


No comments:

Klik la. Comel ! Jom Oder !

Klik La Tabung Saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...