About Me

My photo
Ema Faima Ahmad 24 Tahun Kakitangan UM + Pelajar UITM + Dealer Felinna Inchloss (Universiti Malaya,KL atau Manjung,Perak) Dealer Treenea (Universiti Malaya - Ema) (Manjung,Perak - Diba) Lain2 Produk Aurawhite, Maixara, Belvya,dan lain2. 0175213121-Ema 0132116780-Diba (SMS/Whatsapp)

Followers

Monday, August 25, 2014

Sahabat. Kawan.

Assalammualaikum.  
Dah lame rasenye x mencoratcoret dalam blog nih. Terase nak menulis lepas bace blog ini. Rindu Awak berjuta-juta persen

Serius hati ini betul2 tersentuh dgn semangat setiakawan kak jumie.  I hope i have a friend like u. I just need ONLY ONE. Cukup la kalau dapat seorang sahaja.

Aku x pernah rase kehilangan suami (aku pun belum kawen). Tapi aku dah rase kehilangan orang yang paling disayangi. Orang yang sangat sangat penting dalam hidup ini.  Sebelum2 ni kalau ada kawan2 yang kehilangan orang tersayang, aku cuma mampu kate .. Takziah. Al-Fatihah.  Itu sahaja. 

Sekarang aku rase sedihnya kehilangan. Amat sedih. Orang boleh tengok kita bergelak ketawa. Tapi dalaman kita, hanya Allah yang tahu.  Aku hari2 berdoa semoga aku dan keluargaku diberikan kekuatan untuk menempuh hari2 mendatang tanpa ayah di sisi. Sangat terase kehilangan ini.

Orang kata kalau time sedih, mengadulah pada Allah.  Tapi kadang2 kita perlukan jugak sorg teman untuk meluahkan rase. Kawan... time senang ramai yang munculkan diri. Time susah? adalah muncul jugak tapi sekejap jelahh. Tenggelam timbul dan terus tenggelam.  Aku dah rasa mcmmane bila kita sangat perlukan kawan untuk memeluk, memberikan kata semangat dan lain2. Tapi.... hmm biasalahh kawan time senang mmg sgt senang nak cari. kawan time susah memang sangat sangat susah nak cari.  sedih memang sedih.  Nak kata-kata semangat dari mak? Mak pun tgh teramat sedih ketika itu. Adik2 gan abang pun masing2 perlu pulihkan kesedihan dgn cara sendiri.  Seolah membawa diri dalam dunia masing2. 

Suatu hari, aku dan adikku borak2 tentang kawan2 beliau dan aku.  Die juz cakap, bile ayah meninggal dan die perlukan kawan, die tau kawan mane yg boleh di anggap sahabat. X perlu di jemput utk hadir ke rumah, kawan2 dgn rela datang ke rumah membantu ape yg perlu. Zaman sekarang ni kalau x dijemput, xdela muncul kan. Walaupun hal ini melibatkan kematian, kenduri arwah pun perlu dijemput baru nampak muka. 

Manusia tidak sempurna. Aku pun belum tentu boleh jadi seorang sahabat yang baik untuk kawan-kawan aku. 

Aku redha. Al-Fatihah untuk arwah ayah ku Ahmad Bin Mansor.

Angah sayang ayah sangatsangat. 

No comments:

Klik la. Comel ! Jom Oder !

Klik La Tabung Saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...